به وب سایت یک نویسنده‌مهندس خوش آمدید

با کمک من، نام‌تان بیش از جان‌تان زنده خواهدماند.

فرآیند زبان آموزی (انگلیسی) برای کودکان ۲ تا ۴ سال

در این سن (۲ سالگی) کودک قادر به صحبت کردن به زبان مادری یا محیط (فارسی) خواهد بود. اگر توصیه های مطرح شده در پست فرآیند زبان آموزی (انگلیسی) برای کودکان ۰ تا ۲ سال ، اکنون کودک شما با لغات انگلیسی به لحاظ شنیداری آشنا است و شاید بتواند حتی تعدادی را نیز بیان کند.

تاکید می کنم در این فرآیند، به هیچ عنوان، به هیچ عنوان اجبار نکنید، فشار نیاورید و مانند یک اجبار، با آن جدی برخورد نکنید. شما زمانی نتیجه می گیرید که فرآیند برای کودک، فان و جذاب باشد و به یادگیری علاقمند شود.

در این گروه سنی نیز باز هم از فیلم و کارتون، کتاب و موسیقی استفاده خواهیم کرد.

کارتون های بسیار خوب در این گروه سنی که می توانید از سایتهای فروش اینترنتی بصورت دی وی دی یا دانلود فایل تهیه کنید، عبارتند از:

  • مجموعه انیشتن های کوچک (Little Einsteins)، در ادامه مجموعه بیبی انیشتن تهیه شده در کمپانی دیزنی برای ۲ تا ۵ سال. مجموعه ای بسیار غنی از نظر دانش زبانی، علمی بعلاوه هنر و موسیقی. دارای قسمت های ۲۰ دقیقه ای که روزی یک عدد کافیست.
  • مجموعه باشگاه میکی ماس (Mickey Mouse club house)، تهیه شده در کمپانی دیزنی با همان کاراکترهای دوست داشتنی میکی ماوس، مینی ماوس، دونالد داک، گوفی و . . . که مورد علاقه همه خواهند بود.
  • مجموعه پپا پیگ (Peppa pig) و مجموعه قلمرو کوچک بن و هالی (Ben & Holly’s little kingdom)، این مجموعه ها دارای لهجه انگلیسی هستند، البته کلام بسیار واضح است. دارای قسمت های بیست دقیقه ای. شاید مجموعه پپا برای دخترها جذابتر باشد، چون شخصیت اصلی داستان دختر است. مجموعه بن و هالی برای هم دختران و پسران جذاب خواهد بود.

اگر اهل سایت یا اپلیکیشن «یوتیوب» باشید، همه این مجموعه ها را می توانید در یوتیوب و یوتیوب کیدز پیدا کنید. حتی با جستجوی این گروه سنی در یوتیوب می توانید برنامه های دیگر مناسب را پیدا کنید. البته توصیه می شود که در این سن هرچه کمتر به کودکان موبایل یا تبلت داده شود.

در مورد موسیقی و آهنگ، کاملا مشابه گروه سنی قبل است. فقط می توانید از آهنگ های شادتر استفاده کنید. یکی از پیشنهادات، مجموعه آهنگ های Mother Goose club house  است که هم دی وی دی تصویری با متن آهنگ ها و هم موسیقی صوتی آن موجود است.

تعداد زیاد و متنوعی از این آهنگ ها را می توانید به رایگان در اینترنت پیدا کنید. کافی است عبارت های گفته شده را در اینترنت جستجو کنید.

از نظر کتاب هیچ محدودیتی وجود ندارد. دنیایی از کتاب ها مناسب این گروه سنی وجود دارد. کافی است به یک کتابفروشی ها مانند شهر کتاب ها مراجعه کنید و کتاب مورد نظر خود را تهیه کنید و همراه فرزند خود بخوانید.

تعدادی از انواع این کتاب ها در پیج اینستاگرام ophelia_fassihi نشان داده شده است.

پیشنهادی که در این گروه سنی اضافه می شود، اگر به عنوان والدین به انگلیسی وارد هستید، می توانید بخشی از کارهای روزمره یا بازی ها را به انگلیسی انجام دهید، مانند قایم باشک (Peakaboo)، آشپزی و . . .

در این گروه سنی توانایی های کودک مرتب درحال افزایش است. با خلاقیت و صبوری می توانید این توانایی ها تقویت کنید.

در پست بعدی در مورد فرآیند زبان آموزی (انگلیسی) برای کودکان۴  تا ۶ سال صحبت می کنم.

به اشتراک بگذارید
پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دانلود آنی این کتاب فقط کافی است ایمیل خودتان را در قاب زیر وارد کنید (پس از وارد کردن ایمیل کتاب به طور خودکار به پوشۀ دانلودهای سیستم شما اضافه خواهد شد):