به وب سایت یک نویسنده‌مهندس خوش آمدید

با کمک من، نام‌تان بیش از جان‌تان زنده خواهدماند.

فرآیند زبان آموزی (انگلیسی) برای کودکان ۴ تا ۶ سال

در این سن اکثر کودکان به مهد کودک می روند. مهدهای دو زبانه در سراسر شهر فراوان است، اما تعدادی که واقعا زبان آموزی را به درستی انجام دهند، انگشت شمار. اگر مهد کودک با یک موسسه زبان معتبر قرارداد داشته باشد، بهتر است. معلم های زبان تایید شده با روش مناسب آموزش را انجام می دهند. البته به شرطی که هر سال موسسه مربوطه عوض نشده و بتواند متد خود را به درستی پیاده کند. در غیراینصورت ممکن است که برخی مربیان مهد که آشنا به زبان هستند، برای آموزش استفاده شوند که لزوما تعلیم دیده برای زبان آموزی نیستند. بنابراین میزان تسلط مربی یا لهجه او بسته به مدارک و سابقه ارائه او دارد. اگر خود مسلط به زبان باشید، می توانید توانایی مربی را در آموزش محک بزنید.

نتیجه ای که من از تجربه دو فرزندم در مهدکودک گرفتم این بود که با همان متدی که قبلا گفتم، یعنی فیلم، کتاب و موزیک توانایی های درک مطلب و صحبت کردن آنها را تا ۶ سالگی تقویت کرده و آنگاه یک آموزشگاه معتبر زبان برای آموختن خواندن و نوشتن و دستور زبان پیدا خواهم کرد. خوشبختانه مدرسه ای پیدا کردم که سیستم آموزش زبان مناسبی داشت که از صرف هزینه های اضافی زمانی و مالی بشدت جلوگیری شد.

در این گروه سنی نیز باز هم از فیلم و کارتون، کتاب و موسیقی استفاده خواهیم کرد. تنوع فیلم و کارتون بسیار زیاد می شود، بطوریکه بیشتر کارتونهای دیزنی را می توانند ببینند. همه این کارتون ها محدوده سنی دارند که براساس آن می توانید انتخاب کنید. برای موسیقی می توانید موزیک مورد علاقه شان از کارتون مربوطه را از اینترنت دانلود کنید که بسیار برایشان جذاب خواهد بود.

با جستجوی این گروه سنی در یوتیوب می توانید برنامه های دیگر مناسب را پیدا کنید، مثلا (appropriate programs for kids age 4 to 6). استفاده کودکان از موبایل یا تبلت را مدیریت کنید.

از نظر کتاب هیچ محدودیتی وجود ندارد. دنیایی از کتاب ها مناسب این گروه سنی وجود دارد. کافی است به یک کتابفروشی ها مانند شهر کتاب ها مراجعه کنید و کتاب مورد نظر خود را تهیه کنید و همراه فرزند خود بخوانید.

گفتگوهای انگلیسی خود با این گروه سنی را حین بازی یا کارهای روزمره می توانید افزایش دهید.

اگر توصیه های مطرح شده در پست فرآیند زبان آموزی (انگلیسی) برای کودکان ۲ تا ۴ سال، را تا این سن ادامه داده باشید، گوش کودک شما کاملا با زبان انگلیسی آشنا خواهد بود و برای دیدن یا آموختن انگلیسی مقاومتی از خود نشان نمی دهد. در حالیکه اگر تصمیم بگیرید برای کودکانی که اصلا در معرض انگلیسی قرار نگرفته اند، ، زبان آموزی را آغاز کنید، به احتمال خیلی زیاد با مقاومت آنها مواجه می شوید. چرا که عدم آشنایی و عدم فهم لغات و داستان اذیتشان خواهد کرد. اما در کودکان سنین پایین چون همه چیز جدید است، مقاومتی برای یادگیری نخواهند داشت. حال فارسی باشد یا انگلیسی. آنها به راحتی یاد خواهند گرفت.

باز هم تاکید می کنم در این فرآیند، به هیچ عنوان، به هیچ عنوان اجبار نکنید، چراکه اجبار و فشار باعث زده شدن کودک از زبان می شود.

در پست بعدی در مورد زبان آموزی کودکان ۶ سال به بالا صحبت خواهم کرد.

به اشتراک بگذارید
پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دانلود آنی این کتاب فقط کافی است ایمیل خودتان را در قاب زیر وارد کنید (پس از وارد کردن ایمیل کتاب به طور خودکار به پوشۀ دانلودهای سیستم شما اضافه خواهد شد):