به وب سایت یک نویسنده‌مهندس خوش آمدید

با کمک من، نام‌تان بیش از جان‌تان زنده خواهدماند.

فرآیند زبان آموزی (انگلیسی) برای بزرگسالان

خب! شاید آسانترین راهکار پیشنهادی رفتن به کلاس زبان باشد. که البته بسته به میزان وفتی که در برنامه های کاری و زندگانی خود دارید و اهمیت یادگیری زبان انگلیسی و کاربرد آن برایتان بهترین راه حل است. کلاس های زبان فراوان وجود دارند، اما اگر دنبال نتایج سریعتر هستید و توان مالی دارید، به سراغ معلم های خصوصی بروید تا پیشرفتتان سریعتر و مشخص تر باشد.

اما اگر زمان کلاس رفتن ندارید، فقط صرفا می خواهیدکارتان راه بیفتد، کارهای زیر را انجام دهید.

همانطور که بارها تَکرار کردم، تقویت شنوایی در یادگیری تاثیر بسیاری دارد. پس تا می توانید فایل صوتی، فیلم و موسیقی گوش کنید.

فیلم

در فیلیمو یا نماوا، فیلم های زبان اصلی را ببینید. از سایتهای اینترنتی فیلم های مورد علاقه خود را به زبان اصلی، رایگان دانلود کنید. در کانال های تلگرامی آموزش زبان عضو شده و از کلیپ های کوتاه استفاده کنید.

فایل صوتی

در کانال های تلگرامی از دنیایی از فایل های صوتی استفاده کنید. در صورت تمایل می توانید کتاب های صوتی هم گوش دهید. کتاب های معروف و کلاسیک با خوانش و صداهای بسیار خوب، خیلی کمک می کند. بخصوص برای افزایش دامنه لغات.

موسیقی

آهنگ های مطلوب خود را از خواننده های  مورد علاقه تان از اینترنت دانلود کنید. برای شروع بهتر است از آهنگ های آرام استفاده کنید. می توانید متن آهنگ را (Lyrics) نیز همراه آن ببینید تا کاملا با لغات آشنا شده و معنی آهنگ را نیز متوجه شوید.

با انجام مرتب این کارها، کم کم لغات و معانی آنها واضح می شود و درک زبانی شما بالا می رود.

در مورد بیان و لهجه هم، اگر از فیلم و موسیقی اریجینال استفاده کنید یعنی لهجه های اصیل امریکایی یا انگلیسی، بیان کلام را نیز به درستی یاد خواهید گرفت. درحالیکه در کلاس زبان لزوما معلم دارای لهجه اصیل (Native) نخواهد بود. پیشنهاد می کنم در کنار کلاس موارد بالا را هم رعایت کنید، چون کیفیت و سرعت کارتان را بهتر می کند.

به اشتراک بگذارید
پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دانلود آنی این کتاب فقط کافی است ایمیل خودتان را در قاب زیر وارد کنید (پس از وارد کردن ایمیل کتاب به طور خودکار به پوشۀ دانلودهای سیستم شما اضافه خواهد شد):