به وب سایت یک نویسنده‌مهندس خوش آمدید

با کمک من، نام‌تان بیش از جان‌تان زنده خواهدماند.

اعترافات بی‌باکانه | راهنمایی برای نوشتن خاطرات

کتاب اعترافات بی‌باکانه نوشته سو ویلیام سیلورمان، راهنمایی است برای نوشتن حرفه‌ای خاطرات که در حال ترجمه آن هستم. بخش‌هایی از آن را در اینجا منتشر می‌کنم و خوشحال می‌شوم اگر بازخوردی درمورد نثر ترجمه دارید، حتمن با من درمیان بگذارید. 

پیشاپیش از حسن توجه شما بیکران سپاسگزارم.

پیش‌گفتار

در اعترافات بی‌باکانه، شما را دعوت می‌کنم تا به آنچه در مسیر نویسنده شدنم، یاد گرفتم نگاهی بیاندازیم. با این امید که بتوانم به شما در سفرتان کمک کنم. زمانی‌که تازه شروع به نوشتن کرده بودم، با شروع‌های اشتباه زیادی روبرو شدم و تا قبل از اینکه به‌تدریج بفهمم که چگونه باید یک خاطره را طر‌ح‌ریزی کرد، طرز بیان درست آن را یافت و تصاویر را به استعاره تبدیل کرد، اشتباهات زیادی مرتکب شدم. – تمام عناصری که برای شکل دادن یک تجربه خام به یک داستان کامل لازم است- به منظور پیداکردن شجاعت لازم برای ارسال پیامتان به جهانیان، اعترافات بی‌باکانه، همچنین شامل تمرین‌ها و مثالهایی برای کمک به شما می‌باشد.

چرا عنوان «اعترافات بی‌باکانه»؟ منتقدین اغلب ژانر خاطره‌نویسی را کوچک می‌شمارند، بخصوص کتابهایی که   توسط زنان نوشته‌شده‌اند. با انتخاب عنوان «اعتراف» برای خاطره، ابتدا این کتاب را راهی برای بازآفرینی «اعتراف‌کردن» برای زنان خاموش تصور کردم. بعلاوه به این نتیجه رسیدم که زندگی بسیاری از ما- شورشیان، رویاپردازان، هرکس که «دیگری» خوانده می‌شود، صرفنظر از جنسیت- به حاشیه رانده شده است.

بسیاری از منتقدین هنوز متوجه نمی‌شوند که وقتی ما «اعتراف می‌کنیم» به دنبال یافتن وجه اشتراک در تجربه‌هایمان هستیم. بدین‌ترتیب به گستره‌ی وسیع آنچه انسان‌بودن خوانده می‌شود، می‌افزاییم. خاطره‌نویسی شجاعانه به ما اجازه می‌دهد تا روایت‌های زندگی خود را درک کنیم، همانطور‌که از روایت‌های زندگی «دیگران» می‌آموزیم.

هرچه هنرمندانه‌تر بنویسیم، انکار یا رد داستان‌هایمان سخت‌تر می‌شود. اعترافات بی‌باکانه سعی دارد از شنیده‌شدن صدایمان، اطمینان حاصل کند.

به اشتراک بگذارید
پست های مرتبط

2 پاسخ

  1. افلیای عزیز واقعن مشتاقم که زودتر این کتاب رو با ترجمه‌ی زیبای شما بخوانم و یاد بگیرم. خاطره‌نویسی سبک موردعلاقه‌ی من هست و بسیار می‌نویسم. امیدوارم بتونم با خواندن این کتاب اصولی‌تر قلم بزنم. 🌱🌸❤

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دانلود آنی این کتاب فقط کافی است ایمیل خودتان را در قاب زیر وارد کنید (پس از وارد کردن ایمیل کتاب به طور خودکار به پوشۀ دانلودهای سیستم شما اضافه خواهد شد):