به وب سایت یک نویسنده‌مهندس خوش آمدید

با کمک من، نام‌تان بیش از جان‌تان زنده خواهدماند.

خانم پاتر (Miss Potter)

اولین باری که این فیلم را دیدم، به نظرم یک داستان عاشقانه غم‌انگیز آمد. برای قهرمان آن متاسف شدم. خانمی سی و چند ساله و مجرد بود که عشقش را از دست می‌دهد. اما وقتی آن را برای نوشتن مقاله و تولید پادکست مجدد دیدم، قهرمان را که البته نویسنده‌ای است بسیار موفق-موفق‌ترین نویسنده داستان‌های کودکان- زنی مستقل، بااعتمادبنفس و هنرمند یافتم که اصلن جای تاسف نداشت.

زنی که بیش از ۱۲۰ سال پیش برخلاف عرف جامعه، پای هنر و کار خود ایستاد. زندگی مستقل و کسب‌وکاری معتبر ساخت. نه تنها برای خود بلکه برای هم‌وطنانش ثروت خلق کرد و ثروت ملی را نیز حفظ نمود.

بئاتریکس پاتر، خالق داستان‌های کودک «پیتر خرگوشه»، پرفروش‌ترین نویسنده کتاب کودک است. داستان‌های کودکانه او از حیوانات در ۲۳ عنوان، بیش از ۲۵۰ میلیون نسخه فروخته شده‌اند.

در خانواده‌ای ثروتمند بزرگ شد و بشدت طرفدار محیط‌زیست و حفظ آن بود. بطوریکه در پایان عمر حدود ۱۶۰۰ هکتار زمین کشاورزی را وقف مردم انگلستان کرد.

او همچنین اولین کسی بود که شخصیت داستا‌هایش «پیتر خرگوشه» را تجاری‌سازی کرد و این شخصیت، اولین عروسک تجاری ثبت‌شده است.

در زمانه او تنها همّ و غم دخترها، ازدواج بود. او به این انجام وظیفه تن نداد. عاشق شد و در عشق به‌طور غم‌انگیزی ناکام ماند. اما سوگ عشقش باعث شد که مسیری بزرگتر در زندگی را درپیش گیرد و دلسرد نشد.

در نهایت، به نظر من زندگی‌ای غنی داشت. خودخواسته و خودساخته.

خلاصه‌ی داستان فیلم «خانم پاتر» را در قسمت ششم فصل دوم پادکست پراجکت O بشنوید.

بعلاوه می‌توانید فیلم‌های «پیتر خرگوشه:۲۰۱۸» و «پیتر خرگوشه۲، فرار:۲۰۲۱» را که از داستان‌های خانم پاتر ساخته شده‌اند، برای سرگرمی خود و خانواده‌تان ببینید.

به اشتراک بگذارید
پست های مرتبط

2 پاسخ

  1. افلبا عزیز
    سایتتون عالیه. مدتها بود دنبال فیلم خانم پاتر بودم ولی اسمشو یادم نبود تا اینکه اینجا دیدم. ممنون از معرفی فیلمها. 🙏🌹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دانلود آنی این کتاب فقط کافی است ایمیل خودتان را در قاب زیر وارد کنید (پس از وارد کردن ایمیل کتاب به طور خودکار به پوشۀ دانلودهای سیستم شما اضافه خواهد شد):