به وب سایت یک نویسنده‌مهندس خوش آمدید

با کمک من، نام‌تان بیش از جان‌تان زنده خواهدماند.

جولی و جولیا (Julie & Julia)

شخصیت‌های اصلی:

این فیلم، دو داستان واقعی از زندگی خانم جولیا چایلد (استاد آشپزی، نویسنده و شخصیت تلویزیونی) و خانم جولی پاول (وبلاگ‌نویس) است.

فیلمنامه این اثر از دو کتاب اقتباس شده است. یکی زندگینامه جولیا چایلد با عنوان «زندگی من در فرانسه» که توسط خودش نوشته شد و کتاب «جولی و جولیا: ۳۶۵ روز، ۵۲۴ دستور غذا و یک آشپزخانه کوچک» که براساس وبلاگ شخصی جولیا پاول است و خاطرات او از یکسالی است که مشغول این پروژه آشپزی بود.

خلاصه‌ی فیلم و نکات آن را اینجا بشنوید.

روایت داستان:

هردوی این خانم‌ها با اینکه خانواده دارند و کار و مشغله‌های مختلف، اما انگار دچار روزمرگی شده‌اند. هردو نیاز دارند که تغییری ایجاد کنند. کاری انجام بدهند که از این احساس رخوت و بی‌حوصلگی بیرون بیایند. بعد از تفکر و مشورت، به این نتیجه رسیدند که برای خود پروژه‌ای تعریف کنند. هرکدام، این پروژه را براساس علاقه و شرایط زندگی‌شان انتخاب می‌کنند.

جولیا چایلد به خاطر علاقه‌اش به غذا و کشور فرانسه تصمیم می‌گیرد که در پاریس به کلاس آشپزی فرانسوی برود. آنجا استعداد خوب خود در آشپزی را کشف می‌کند.

همزمان متوجه می‌شود که کتاب آشپزی فرانسوی به زبان انگلیسی و ساده وجود ندارد. بنابراین تصمیم می‌گیرد تا دستور غذاهای فرانسوی را برای امریکایی ها به زبانی ساده ارائه کند. این خود منجر به خلق کتاب آشپزی « هنر آشپزی فرانسوی» می‌شود.

جولی هم به دلیل علاقه فراوانش به جولیا چایلد و البته آشپزی تصمیم می‌گیرد تا بمدت یک سال، از روی کتاب آشپزی جولیا چایلد، ۵۲۴ دستورغذایی را درست کند و هرروز در وبلاگش از تجربه آن بنویسد.

هردوی آنها در این مسیر با چالش‌هایی مواجه می‌شوند. اما نکته‌ای که مهم است این است که هیچ‌کدام در این مسیر متوقف نمی‌شوند.

گاهی ناامید و خسته می‌شوند اما در این مواقع همسرانشان هستند که با آنها همراهی می‌کنند. در این فیلم به زیبایی حمایت شوهران این دو زن را می‌بینید. آنها درک کرده بودند که این کاری است که همسرانشان دوست دارند انجام دهند و با انجام آن خوشحالند، بنابراین با همراهی و همدلی تا پایان راه علیرغم برخی مشکلات کنار آنها ماندند.

درنهایت، پشتکار هر چهارنفر درگیر در این پروژه‌ها منجر به موفقیت‌های بزرگی برای آنها شد.

کتاب آشپزی جولیا چایلد توسط ناشری معتبر به چاپ رسید، بسرعت معروف و پرفروش گردید و یک برنامه تلویزیونی با حضورش تهیه گردید.

وبلاگ جولی پاول به یک بلاگ پرخواننده تبدیل شد و به نوشتن کتاب خاطراتش انجامید.

می‌بینیم که چطور یک تصمیم قاطع، با پشتکار باعث تغییر زندگی می‌گردد. آنچه در این فیلم می‌بینید، کارهای خارق‌العاده یا ایده‌های میلیون دلاری نیستند، بلکه ممارست و تلاش روزانه برای رسیدن به یک هدف ساده‌اند.

 

امیدوارم ببینید و لذت ببرید.

خوشحال می‌شوم در سایت گردش کنید و تجربه خود را با من در قسمت دیدگاه به اشتراک بگذارید.

در صورت تمایل وبسایت را به دوستانتان معرفی کنید و به پیج اینستاگرام من @ophelia_fassihi  بپیوندید.

پیشاپیش از حسن توجه و سخاوتتان سپاسگزارم.

 

به اشتراک بگذارید
پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دانلود آنی این کتاب فقط کافی است ایمیل خودتان را در قاب زیر وارد کنید (پس از وارد کردن ایمیل کتاب به طور خودکار به پوشۀ دانلودهای سیستم شما اضافه خواهد شد):