به وب سایت یک نویسنده‌مهندس خوش آمدید

با کمک من، نام‌تان بیش از جان‌تان زنده خواهدماند.

اگر می‌خواهید زندگی‌نامه خود را بنویسید

یکی از بزرگترین اشتباهات آدم‌ها در مورد زندگی زیسته‌شان این است که همه‌ی چالش‌ها، رنج‌ها و دردها حتا لحظات شادشان را بی‌ارزش می‌شمرند. همیشه مرغ همسایه غاز است و قصه‌های دیگران ارزش گفتن و شنیدن دارد. بعضی هم که معتقدند داستان‌های انواع و اقسام سلبریتی‌ها از هنرپیشه بگیر تا سیاسیون و ورزشکاران، آن هم معدودی که مشهور بوده‌اند، ارزش خواندن دارد.

درحالیکه

  • هر زندگی زیسته به هر اندازه‌ای، ارزشمند است و حتمن درس‌هایی دارد که برای خود و دیگران گرانبهاست.
  • هر انسانی با به اشتراک‌گذاری قصه‌اش و آنچه پشت‌سر گذاشته، علاوه بر خود، به دیگران نیز کمک می‌کند.
  • علیرغم اعتقاد عمومی، بسیاری بوده‌اند که پس از نشر زندگی‌نامه یا خاطرات خود، به ثروت و شهرت رسیده‌اند. مانند الیزابت گیلبرت، کریس گاردنر، شرل استرید و فرانک مک‌کورت و خیلی‌های دیگر.

 

امیدوارم بپذیرید که زندگی شما هرچند معمولی ارزش مستند شدن را دارد. اما مساله دیگری که وجود دارد مهارت نوشتن یا مستندسازی است. باید بگویم که راه‌های رسیدن به خدا بسیار است و برای ثبت و حفظ خاطرات و شرح نفس، راه‌های متنوع و متعددی وجود دارد. یکی از این راه‌ها، نوشتن است.

نوشتن، شاید آسانترین راه باشد. چون ما از کودکی با آن آشنا می‌شویم و در عمل نوشتن، سال‌ها تمرین داریم. اما شاید خلاقانه نوشتن یا مهارت جذاب نوشتن است که آدم‌ها را می‌ترساند. چراکه تصور می‌کنند نثرشان، خواندنی و جذاب نیست.

این هم راه حل دارد.

  • شما می‌توانید مهارت نوشتن را یاد بگیرید و یک اثر هنرمندانه بیافرینید.
  • می‌توانید برای این کار از سایه‌نویس (کسی که بجای شما کار نوشتن را انجام می‌دهد) استفاه کنید.
  • اما راه سومی هم وجود دارد. اینکه کسی در کنار شما قرار گیرد تا با راهنمایی، نشان دادن مسیر و دادن بازخورد کار شما را آسان نماید.

 

اگر اشتیاق نویسنده حرفه‌ای شدن ندارید و فقط قصد نوشتن زندگی‌نامه خود را دارید. اگر می‌خواهید از زندگی زیسته خود تنها یک اثر به‌جا بگذارید، می‌توانید راه سوم را برگزینید. به این ترتیب علاوه بر اینکه کار را خودتان انجام می‌دهید و ارتباطتان با اثر حفظ می‌شود (برعکس سایه‌نویس)، مهارت‌های لازم را به اندازه‌ی نیاز و میلتان میآموزید.

من در این وبسایت و دیگر رسانه‌هایم، منابع لازم برای خاطره‌نویسی، زندگی‌نامه‌نویسی و تجربه‌نگاری را به رایگان در اختیارتان قرار می‌دهم. اما اگر تمایل به خلق اثری منحصربفرد از زندگی خود دارید، با من تماس بگیرید تا درباره‌اش صحبت کنیم.

راه‌های تماس با من:

لطفن ابتدای پیامتان کلمه «زندگی‌نامه» را بنویسید.

پیام به آی‌دی تلگرام ofssihi

ایمیل به ofassihi@yahoo.com

پیام به پیج اینستاگرام Ophelia_memoir

این مقاله را نشر دهید تا بدست کسانی که به زندگی‌نامه‌نویسی علاقمند هستند، برسد.

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد زندگی‌نامه‌نویسی می‌توانید این مقالات را مطالعه کنید.

۹ دلیل برای اینکه زندگی‌نامه‌ی خود را بنویسید

 

۵ اشتباه رایج در زندگی‌نامه‌نویسی

 

سوالات متداول در زندگی‌نامه‌نویسی

 

۴ هدف برای نگارش زندگی‌نامه

 

۶ ساختار پیشنهادی در نوشتن زندگی‌نامه

 

به اشتراک بگذارید
پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دانلود آنی این کتاب فقط کافی است ایمیل خودتان را در قاب زیر وارد کنید (پس از وارد کردن ایمیل کتاب به طور خودکار به پوشۀ دانلودهای سیستم شما اضافه خواهد شد):