به وب سایت یک نویسنده‌مهندس خوش آمدید

با کمک من، نام‌تان بیش از جان‌تان زنده خواهدماند.

فرآیند زبان آموزی (انگلیسی) برای کودکان ۶ سال به بالا

این سن، سن قانونی ورود به مدرسه در ایران است. کودکان بعد از طی دوره پیش دبستان، وارد دوران تحصیل رسمی می شوند. بسیاری از والدین در این زمان است که بطور جدی در کنار تحصیل کودک به فکر زبان آموزی می افتند. در بسیاری از مدارس البته غیرانتفاعی ها، زبان انگلیسی بخشی از برنامه اصلی آموزشی شان است. اما در مدارس دولتی به دلیل زمان کوتاهتر آموزشی و مسائل آموزش و پرورش چنین نیست، مگر بصورت فوق العاده و خارج از ساعات اصلی. بنابراین دو اتفاق می افتد. اگر والدین در زبان آموزی جدی باشند، کودک در کنار مدرسه به کلاس زبان جداگانه خواهد رفت و یا زبان آموزش داده شده در مدرسه جوابگو خواهد بود.

نکات قابل توجه:

  • اصولا چه در آموزشگاه، چه در مدرسه نه تنها در مورد زبان انگلیسی بلکه در مورد همه درس ها، روی فرآیند درس و نتایج نظارت داشته باشید. نه آنقدر دخالت کنید که باعث کلافگی کودک یا معلم شوید و نه آنقدر رها که اصلا ندانید، چه اتفاقی افتاده و بعد از صرف پول و زمان، نتایج دلخواهتان را نگرفته باشید.
  • توصیه من انتخاب مدرسه ایست که آموزش زبان مناسبی دارد، چرا که زمان زبان، در ساعات مدرسه برنامه ریزی شده و دیگر نیازی نیست که در روزها و ساعاتی جداگانه کودک به کلاس زبان برود و شما هزینه اضافه برای شهریه زبان یا رفت و آمد و . . . بدهید.
  • معمولا اتفاقی که می افتد این است که زبان مدرسه کافی نیست، و والدین دوسره ضرر می کنند. اگر به آموزش های مدرسه اعتقاد ندارید، یک آموزشگاه مناسب با شرایطتان پیدا کنید.
  • در انتخاب کلاس زبان توجه کنید که متد و رفتار آموزشی فان و جذاب باشد. سختگیری های نابجا، تکالیف زیاد و فشار باعث زده شدن کودک از کل مبحث می شود. با توجه به اینکه در این سن کودک تکالیف مدرسه نیز دارد.
  • همچنان به استفاده از کتاب، موسیقی، فیلم،کارتون و بازی های مناسب به زبان انگلیسی ادامه دهید. در این زمان که کودک تحت آموزش های رسمی قرار می گیرد، می تواند با این موارد، آموخته هایش را تمرین کند. فهم بهتر کتاب ها، فیلم ها یا صحبت کردن، نوشتن یا استفاده از بازی ها به تنهایی و بدون کمک بزرگترها، حس خوب به او داده و برای یادگیری بیشتر تشویقش می کند.
  • این فرآیند تا زمانی که کودک کاملا به لحاظ خواندن، نوشتن، درک مطلب و صحبت کردن مسلط شود، بهتر است ادامه پیدا کند. البته اگر کودک علاقمند باشد، پیگیری های لازم را خودکار انجام خواهد داد. حتی شاید در نوجوانی یا جوانی سراغ زبان های دیگر برود. چون بعد از انگلیسی، یادگیری زبان های مشابه چون اسپانیایی، فرانسه، آلمانی و . . . بسیار آسان می شود.

در پست بعدی در مورد زبان آموزی بزرگسالان صحبت خواهم کرد.

 

به اشتراک بگذارید
پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دانلود آنی این کتاب فقط کافی است ایمیل خودتان را در قاب زیر وارد کنید (پس از وارد کردن ایمیل کتاب به طور خودکار به پوشۀ دانلودهای سیستم شما اضافه خواهد شد):