به وب سایت یک نویسنده‌مهندس خوش آمدید

با کمک من، نام‌تان بیش از جان‌تان زنده خواهدماند.

یک شغل جالب

مدتی است تصمیم گرفته‌ام که روزی یک سخنرانی تد نگاه کنم. سخنرانی هم از جمله چالش‌های من است. دوست دارم یاد بگیرم ودوست دارم انجامش بدهم. اما نمی‌دانم از پسش برمی‌آیم یا نه، چون تابحال جدی انجامش نداده‌ام.

از آنجا که از جمله مهارت‌های کلیدی برای رشد شخصی و توسعه کسب‌وکار است، با راهنمایی یک دوست تصمیم گرفتم که روزی یک تد نگاه کنم. سخنرانی‌های ۱۸ دقیقه‌ای با شعار «ایده‌هایی با ارزشِ گسترش»

اگر یوتیوب را بگردید، در تد و تداِکس، تنوعی از موضوعات به زبان‌های مختلف از نقاط مختلف دنیا پیدا می‌کنید. به عبارت ساده‌تر از هر طرح و رنگی. پیشنهاد می‌کنم امتحان کنید.

اما چیزی که اینجا می‌خواهم راجع بهش صحبت کنم، یک سخنرانی جالب و مرتبط با موضوع اینجاست. همان خاطره‌نویسی.

عنوان سخنرانی نظرم را جلب کرد:

« آنچه از خواندن ۱۰ هزار دفتر خاطرات یاد گرفتم.» سخنران: خانم سالی مک‌نامارا

این خانم به یک تجربه شخصی اشاره کرد. تجربه از دست دادن همسرش و اینکه چگونه نوشتن خاطرات و احساساتش در سوگ همسرش به او، در گذر از این مصیبت کمک کرد.

او به شغلش اشاره کرد. کارش جمع کردن دفتر خاطرات مردم و خواندن آنهاست. ۳۵ سال است که این کار را انجام می‌دهد و تابحال بیش از ۱۰هزار دفتر خاطرات خوانده است.

در این سخنرانی با خوانش از دفترهای خاطرات گذشتگان به نکات جالبی می‌رسید. از ۲۰۰ سال قبل گرفته تا همین  ۲۰ سال قبل. اینکه چقدر آدم‌ها بهم شبیه‌اند و چقدر می‌توانند با به اشتراک‌گذاری تجربیاتشان بهم کمک کنند. همانطور که خواندن دفاتر خاطرات سوگ آدم‌هایی با تجربه مشابه به سالی هنگام مرگ همسرش کمک کرد.

من به این کار اعتقاد دارم و مانند این خانم، از شما می‌خواهم که حتی اگر یادداشت‌نویسی روزانه ندارید، تجربه‌های خاص زندگی‌تان را ثبت کنید. این خاطرات نه تنها بعدن برای بازماندگان شما ارزشمند است بلکه مطمئن باشید به افراد بسیاری هم کمک خواهد کرد.

البته بگویم شغل این خانم هم برایم خیلی جالب بود. کلکسیونر و به نوعی تاریخ‌نگار. آدم را به فکر وامی‌دارد که چه کارهای خلاقانه‌ای در جهان وجود دارد.

این سخنرانی تد را می‌توانید در این آدرس ببینید. (اگر در ایران هستید با فیلترشکن)

 

به اشتراک بگذارید
پست های مرتبط

یک پاسخ

  1. I was excited to uncover this page. I wanted to thank you for your time for this particularly fantastic read!! I definitely loved every little bit of it and I have you saved as a favorite to look at new stuff on your blog.} {visit the following web site|visit the following site|visit the following web site|Visit Homepage|visit the following web site|visit my webpage|visit the following internet site|visit the following webpage|visit the following site|visit the following internet site

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دانلود آنی این کتاب فقط کافی است ایمیل خودتان را در قاب زیر وارد کنید (پس از وارد کردن ایمیل کتاب به طور خودکار به پوشۀ دانلودهای سیستم شما اضافه خواهد شد):