به وب سایت یک نویسنده‌مهندس خوش آمدید

با کمک من، نام‌تان بیش از جان‌تان زنده خواهدماند.

بزرگترین شومن (The Greatest Showman)

شخصیت اصلی:

آقای فینیاس تیلور بارنام شومن، کارآفرین و سیاستمدار بود. او خالق سیرک بارنام و بیلی (۲۰۱۷-۱۸۷۱) است. او همچنین نویسنده، ناشر و خیر بود. البته شغل خود را «شومن» معرفی می‌کرد.

فیلم موزیکال «بزرگترین شومن» با هنرنمایی آقای هیو جکمن در نقش پی.تی بارنام روایتی دراماتیک از زندگی اوست. او که در فقر بزرگ شده بود، همواره تلاش می‌کرد که آقای خود باشد.

فیلم، روایت این تلاش از کودکی تا زمانی است که سیرک بارنام و بیلی را راه‌اندازی می‌کند. موسیقی عالی و رقص، جلوه‌ی جذابی به این درام بیوگرافی داده است. البته اگر فیلم‌های موزیکال دوست دارید.

روایت داستان:

فینیاس جوان همراه پدر خیاطش به خانه‌ی مرد ثروتمندی می‌روند. آنجا به دلیل موقعیت اجتماعی‌اش مورد تحقیر و تنبیه پدر خانواده قرار می‌گیرد. اما همزمان به دختر جوان خانواده نیز علاقمند می‌شود. بعد از سال‌ها سرانجام با دختر ازدواج می‌کند. با دو دختر و زندگی ساده و فقیرانه‌ای کارش را ازدست می‌دهد.

از آنجا که همواره دوست داشت که مستقل باشد، در حرکتی عجولانه یک ساختمان قدیمی موزه را می‌خرد. ابتدا وضع خوبی ندارند اما فکری خلاقانه و عجیب به ذهنش می‌رسد و تصمیم می‌گیرد موزه را تبدیل کند به محل نمایش افراد با استعدادهای عجیب و خارق‌العاده که توجه مردم عادی را جلب می‌کنند.

با وجود مشکلات فراوان و مقاومت‌های موجود، به شهرت می‌رسد تا جاییکه به شهرها و کشورهای دیگر برای اجرای برنامه دعوت می‌شود. این شهرت و ثروت باعث دوری او از خانواده‌ و دوستانش می‌شود تا جاییکه عشق زندگی‌اش یعنی همسرش که از نوجوانی دوستش داشت، او را ترک می‌کند.

خوشبختانه به خود می‌آید و برای جبران اشتباهاتش به سوی خانواده برمی‌گردد. اما سیرک آتش گرفته و از بین می‌رود. وجود خانواده و دوستان وفادارش مانع شکست کامل او می‌شود. او سیرکی عظیم راه‌اندازی می‌کند که از سال ۱۸۷۱ تا سال ۲۰۱۷، ده‌ها سال بعد از مرگش به کارش ادامه می‌دهد.

اگر به شنیدن پادکست علاقه‌ دارید،  اینجا خلاصه‌ی فیلم را بشنوید.

نکات آموزنده:

  • این فیلم یک روایت عاشقانه نیز هست. داستان عشقی که عمق و ریشه‌ی آن باعث شد، بارنام از مسیر منحرف‌شده بازگردد. وفاداری و حمایت همسرش در مراحل سخت و ترک او هنگام گمراهی باعث شد که او بخود بیاید. همسرش نشان داد بااینکه صمیمانه و متعهدانه دوستش دارد اما با هرکار و رفتار او نخواهد ساخت و در واقع احترام او به خود و ارزش‌هایش باعث شد که بارنام به قولی به راه راست هدایت شود.
  • رفاقتی که میان بارنام و هماکارانش شکل گرفت نیز از دیگر دلایلی بود که در نهایت توانست با وجود از دست دادن سیرک دوباره سرپا شود.

 

امیدوارم ببینید و لذت ببرید.

خوشحال می‌شوم در سایت گردش کنید و تجربه خود را با من در قسمت دیدگاه به اشتراک بگذارید.

در صورت تمایل وبسایت را به دوستانتان معرفی کنید و به پیج اینستاگرام من @ophelia_fassihi  بپیوندید.

پیشاپیش از حسن توجه و سخاوتتان سپاسگزارم.

 

به اشتراک بگذارید
پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دانلود آنی این کتاب فقط کافی است ایمیل خودتان را در قاب زیر وارد کنید (پس از وارد کردن ایمیل کتاب به طور خودکار به پوشۀ دانلودهای سیستم شما اضافه خواهد شد):