به وب سایت یک نویسنده‌مهندس خوش آمدید

با کمک من، نام‌تان بیش از جان‌تان زنده خواهدماند.

کوکو شَنِل (Coco Chanel)

شخصیت اصلی:

بانو گابریل شنل معروف به «کُوکُو»، یکی از پیشروان صنعت مد جهان است. ازجمله‌ی زنان سرسخت، پرتلاش و الهام‌بخش که استقلال خود را فدای هیچ چیزی نکرد.

گابریل که در کودکی به همراه خواهرش در یتیم‌خانه بزرگ شد، توانست با خلاقیت و تلاش دنیا را برای زنان تغییر دهد و آن را زیباتر و راحتتر سازد.

زنی هنجارشکن که فقط عشق توانست اندکی پایه‌های استقلال و خودرایی او را به لرزه درآورد اما سرنوشت اجازه نداد که  ستون‌های محکم وجودش به خاطر مردی فرو بریزد.

اگر به شنیدن پادکست علاقه‌ دارید،  اینجا درباره فیلم بشنوید.

روایت داستان:

درباره کوکوشنل به عنوان شخصیتی برجسته و مشهور در دنیای مد فیلم‌های زیادی ساخته شده است. در این جا به دو مورد از این فیلم‎ها اشاره می‌کنم که برای آشنایی با داستان شکل‌گیری برند شنل و شخصیت خود بانو کوکو، بخصوص برای خانم‌ها خوب است.

فیلم «کوکو قبل از شنل» محصول سال ۲۰۰۹، درباره‌ی دوران کودکی و جوانی کوکو است. از زمانی که در یتیم‌خانه به همراه خواهرش بزرگ شد. به عنوان خیاط در کاباره‌ای در پاریس کار کرد. سپس همراه مردی ثروتمند یک زندگی هنجارشکنانه را آغاز کرد. اولین ایده‌های طراحی لباس را اجرا کرد. عاشق شد. کارش را آغاز کرد و در نهایت عشقش را از دست داد و تمام زندگی‌اش به کارش اختصاص یافت. (این فیلم به زبان فرانسه است.)

فیلم «کوکو شنل» با بازی خانم شرلی مک‌لین، محصول سال ۲۰۰۸، با بحرانی در سال‌های پیری خانم شنل آغاز می‌شود و در میانه‌ی حل مشکلات و سرسختی بانو شنل به گذشته‌ی او می‌پردازد. تمرکز این فیلم بر رابطه‌ی عاشقانه کوکو و آقای بوی کاپل است. کسی که کوکو عاشقش شد، حتا حاضر شد با او ازدواج کند. اولین و مهمترین همراهش در راه‌اندازی شرکتش بود ولی متاسفانه در سانحه‌ی تصادف درگذشت. (این فیلم به زبان انگلیسی است.)

نکات آموزنده:

شخصیت سرسخت خانم کوکو شنل برای من بسیار تحسین‌برانگیز است. اینکه ارزش‌ و خواسته‌هایش را می‌شناسد و حاضر نیست به راحتی آن‌ها را تغییر دهد. شاید لجباز و کله‌شق به نظر برسد. اما نتایج نشان می‌دهند که در آن مقطع زمانی خاص تصمیمات درستی گرفته است.

برند شنل بیش از ۱۱۰ سال است که در حال فعالیت است و همچنان در صنعت مد یکی از نامداران است. به نظر من این ماندگاری، ثمره‌ی تلاش‌ها، مدیریت و خلاقیت شخص کوکو است که توانست با اقتدار و البته همراهی دوستدارانش هنرش را به جهان عرضه کند و دنیا را جای زیباتری سازد.

 

امیدوارم ببینید و لذت ببرید.

خوشحال می‌شوم در سایت گردش کنید و تجربه خود را با من در قسمت دیدگاه به اشتراک بگذارید.

در صورت تمایل وبسایت را به دوستانتان معرفی کنید و به پیج اینستاگرام من @ophelia_fassihi  بپیوندید.

پیشاپیش از حسن توجه و سخاوتتان سپاسگزارم.

 

به اشتراک بگذارید
پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دانلود آنی این کتاب فقط کافی است ایمیل خودتان را در قاب زیر وارد کنید (پس از وارد کردن ایمیل کتاب به طور خودکار به پوشۀ دانلودهای سیستم شما اضافه خواهد شد):